Nieuws

HET STADION MOET GEWOON VOL

Begin dit jaar was er de actie om de wedstrijd tegen MVV voor een bomvol stadion te spelen. En nu is er de posteractie om mensen opnieuw warm te maken voor VVV-Venlo. Waarvoor de club de initiatiefnemers zeer dankbaar is. Het begon allemaal met een appje. Kort voor de winterstop van het afgelopen seizoen. "We werden benaderd om mee te denken”, vertelt mede-initiatiefnemer Rob Buchholz. "Op eigen initiatief benaderden we een aantal winkeliers en met Leon Vrijdag samen zijn we korte filmpjes gaan opnemen.” Het werden oproepen om mensen naar De Koel te halen. De wedstrijd tegen MVV na de winterstop, daar werden de pijlen op gericht. "En het ging leven”, vertelt Rob. "Met als resultaat dat het stadion inderdaad vol zat.”

 Maar op de een of andere manier bleef er een negatieve tendens als VVV ter sprake kwam. "Ik begrijp dat dus niet. Waarom zijn de mensen niet trots op VVV. Er is hier iets prachtigs ontstaan de afgelopen seizoenen. Met als resultaat een dikverdiend kampioenschap.”

Buchholz, inmiddels als bestuurslid toegetreden tot de fanclub, vond dat er opnieuw iets moest gebeuren. "Dat is dus de posteractie geworden. Het idee is geboren bij een glas bier, we hebben twee keer bij elkaar gezeten en het was geregeld.” Het verspreiden van de poster loopt perfect. "Wie nu nog niet weet dat VVV-Venlo zaterdag speelt tegen Sparta Rotterdam, die zit op een andere planeet. Koop een kaartje. Of beter nog, koop een seizoenkaart.” Tal van winkeliers hebben de poster, in retro-stijl uitgevoerd, inmiddels op de deur of in de etalage hangen. Het gonst in de stad en de verre regio.

Intussen is ook duidelijk dat het niet de bedoeling is dat de posteractie iets eenmaligs is. "We willen ermee doorgaan. Eigenlijk moet er voor iedere thuiswedstrijd zo’n poster komen. We moeten maar eens gaan praten met de gemeente en met Venlo Partners. De regio heeft goud in handen met VVV. Dat mag nooit kapot gaan. We horen gelukkig steeds meer positieve geluiden. Dat is perfect. Voor de duidelijkheid: het gaat niet om ons, maar om de positieve flow!”

Website partners Agro Lingua - Lef - Systemec